maandag 28 oktober 2013

Wollige krukjes

In het kader van de Dutch Design Week ben ik gisteren nog even naar de wollige krukjes wezen kijken van 0304.

De bedoeling was véél foto's te maken en te genieten van moois dat gecreëerd wordt van mijn favoriete natuurproduct; wol.

Dat tweede is gelukt, maar foto's heb ik niet veel. Want... ik werd door het ontwerperscollectief van 0304 enthousiast meegenomen in hun wereld. Ze hebben mij vanalles laten zien en voelen. En we hebben gepassioneerd informatie uitgewisseld over... wol natuurlijk!

Met een schat aan informatie ben ik naar huis gegaan. Een hoofd vol nieuwe ideeën en mogelijkheden.

Dankjulliewel 0304 en in het bijzonder Tanja!

En oh ja, hieronder maar liefst (ahum) twee foto's van de prachtige krukjes. Helemaal gemaakt van 'afvalproducten'. Idioot wat wij in Nederland allemaal weggooien...












Informatie van de site van 0304:

Unica

Een serie handgemaakte krukjes gemaakt van snoei- en afvalhout en bekleed met wol van Hollandse schapenrassen. Eén scheerbeurt is genoeg voor één kruk. De ruwe wol wordt gewassen en tot bollen vervilt. Doordat de wol van elk schaap zijn eigen kleur en structuur heeft, is elk krukje uniek. Alle krukjes worden genummerd op basis van het schapenras: het Kempisch Heideschaap, de Schoonebeeker, het Veluws Heideschaap, het Bont Schaap, de Zwartbles, de Texelaar en de Blauwe Texelaar.














Een fijne dag vandaag en zorg dat je stevig staat, want het storrrrrmmmmmt!

Groetjes,
Sandra



2 opmerkingen:

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.