dinsdag 27 januari 2015

I Proudly Present: My Painted Pixels Blanket

Eindelijk is het zover; mijn Painted Pixels deken is klaar!

Weinig woorden, veel foto's:


De rand maakte ik anders dan het patroon van Susan voorschrijft.
Ik wilde hem namelijk net iets massiever hebben als tegenwicht in grijs voor de kleurexplosie.
Dus ik haakte een rand van halve stokjes.




Nelleke gaf me de goede tip om in de laatste toer wat kleur terug te laten komen. Dit eenvoudige randje gebruikte ik al vaker. Hier vind je de instructie voor dit randje van Lucy van Attic24.


Wat een zee van kleuren...


Soms wat donkerder...


Soms wat lichter...


Zelfs de achterkant mag gezien worden!


En tot slot, met dank aan de groothoeklens, de hele deken:


Patroon; 'Painted Pixels Blanket' van Felted Button.
Het garen dat ik gebruikte is Stylecraft 'Merry go Round'. 
Het grijs is Stylecraft 'Special DK'.
Gehaakt met naald 4,5.

Onder mijn Ravelry-account (Happybee) zal ik binnenkort 
de afmetingen/hoeveelheden garen posten.

Lieve groetjes,

Sandra





27 opmerkingen:

  1. Oh wat mooi!!!!! Je hebt de kleuren mooi gegroepeerd dat maakt het geheel veel minder knal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WAUW!!
    Eindelijk? Super snel juist.
    Wat een werk, maar het resultaat is prachtig.
    Je mag echt trots zijn op zo'n mooie creatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WAUW!!
    Eindelijk? Super snel juist.
    Wat een werk, maar het resultaat is prachtig.
    Je mag echt trots zijn op zo'n mooie creatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. YEAH!!!! Hij is klaar!!! En wat is hij GEWELDIG MOOI!!! Alsof je drijft in een zee van bloemen :-). Helemaal super!!! Wat zal je daar blij mee zijn!
    Ik vind je kleurverdeling ook heel mooi zo; goed verdeeld qua sterkte van de kleuren. De neon is mooi in het geheel!!
    Super geslaagd project Sandra!!! Daar mag je echt trots op zijn!
    Lieve groet, Nelleke
    NB doet het leuk, dat stipje :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig Sandra, lang over gedaan maar een mooi resultaat, hele mooie kleuren.
    En de rand is super zeker met stipje. Weer mooi gedaan.
    Groetjes Ellie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Woooow! Dat heb je toch nog vlot gedaan! Je kunt er trots op zijn, hij is prachtig geworden! De rand vind ik ook erg mooi geworden.

    Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Whow nu al klaar! Supermooi en nu kan je zien hoeveel werk dat wel niet geweest is! Maar je mag er keitrots op zijn! Megaschoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als ik een hoed had zou ik hem voor je afnemen. Wat mooi!!! En wat een megaklus. Ik zeg net tegen mijn dochter hoeveel werk het is om een kussenhoes te haken van bloemen. Maar dit...Ik geloof niet dat ik me er aan zou wagen. Je mag zeker trots op jezelf zijn. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sandraatje meisje,
    dat moet een huzarentaak zijn geweest!
    Heb je een idee hoeveel uren er zijn ingekropen? Volgens mij ben je er nog niet eens zo lang geleden aan begonnen. Je bent keisnel!

    De kleuren zijn helemaal mijn kleuren, ze lijken wat op de granny's die in mijn bloemendeken zitten (qua kleur, qua afwerking kan die van mijn niet tippen aan de jouwe)

    Ik vind de voorlaatste foto erg mooi, waar je ziet dat je binnen elke bloem ook heel subtiel de kleur wisselt. Geniaal gewoon.
    Het geeft een totaalindruk van allemaal fonkelende edelstenen. Feestelijk!

    De rand met die stipjes erin, neem ik zeker mee, hij staat al in mijn to-do-lijst voor mijn nieuwe granny's die ik momenteel haak. He, en kijk, jij inspireert met (na de handwarmers) een tweede keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een kunstwerk !!! Super !!!
    Het mooiste deken dat ik al ooit gezien heb en dat meen ik.

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow!! Echt supermooi. Je hebt hem supersnel in elkaar gezet. Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, hij is echt prachtig geworden. Super mooie kleurverdeling. Ik zou denken dat ik alle kleuren "evenredig" zou moeten verdelen, maar dit werkt juist super mooi. Ook het grijs erbij is prachtig, maakt de kleuren nog intenser.
    Heel veel plezier ermee, dat komt vast helemaal goed.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waaaauuuuuuw wat is die moooooi zeg nou daar wil ik wel onder kruipen zo s avonds met koude voetjes echt een plaatje daar kan je trots op zijn lieve gr marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hij is echt prachtig geworden.
    Super:-))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Als eerste wil ik je zeggen dat je een mooie
    blog hebt ..ik heb alles ff doorgekeken ...
    Ik vindt het helemaal leuk dat je ook berichten over eindhoven en
    omgeving schrijft (mijn geboortestad )..
    De deken is heel mooi geworden ...
    tot ziens ..groetjes

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fiet fiew dat is een deken om smoor maar dan ook smoooooor verliefd op te worden zo mooi!♥♥♥....of deken?!?!?Noem het maar een heus kunstwerk!En de dagen kunnen niet beter zijn als momenteel om er heerlijk onder weg te kruipen zo lekker op de bank bij de kachel(nou ja verwarming...maar kachel klinkt wat romantischer,ha,ha)

    Lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Tja, wat kan ik hier nog aan toevoegen. Wat is nog mooier dan mooi? We hebben er zoveel woorden voor, maar soms mis ik wat woorden. Zoals nu. Dit is kunst, ja. Een diepe buiging dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel erg bijzonder, knap gedaan! Hoe lang ben je er mee bezig geweest?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. WAUW. Wat een PRACHT van een deken is het geworden!!! Fantastisch gewoon, ben er een beetje sprakeloos van...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Chapeau! Ik vind dit echt heel knap gemaakt, wat een monnikenwerk is dit geweest, prachtig is ie:-)) X Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  21. It's gorgeous! Such pretty colours! Thank you for sharing :) Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. mmmm.... en deze spreekt me ook wel aan daar kun je dus hele patronen mee leggen wel veel werk denk ik met afwerken

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.