donderdag 29 januari 2015

Spelen met lapjes & dankbaar

Heel, heel hartelijk bedankt voor jullie lieve reacties op mijn Painted Pixels deken.
Overweldigend... xxx

Welkom nieuwe volgers! Leuk dat jullie erbij gekomen zijn.

En de vele anonieme lezers/bezoekers uit alle windstreken... Wauw!

Ik krijg bijna zoiets van 'wat nu?'
Maar eigenlijk is het simpel; ik ga gewoon verder en pak de draad (letterlijk en figuurlijk) weer op van een project dat even een beetje verwaarloosd werd; mijn Log Cabin deken.

Het is wel iets héél anders. Retro.
En er zit een mooie symboliek achter.

Ik vertelde er volgens mij al eerder over. 
De blokken die ik voor deze deken aan het haken ben, stellen een blokhut voor. 
Dat wil zeggen; het oranje/geel aan de binnenkant is het haardvuur dat binnen brandt. 
Het bruin/crème staat voor het hout waarvan de blokhut gemaakt is, het groen is van de bossen er omheen, het roze/rood zijn de bloemen in de weide en het blauw is van de lucht.

En waarom een donker en licht gedeelte in de blokken? 
Dat staat voor de zon- en schaduwzijde van de blokhut!
Mooi he?

Buiten het centrale vuur heb ik de kleuren wel door elkaar gegooid. 
Beetje artistieke vrijheid mag! :-) 

En je kunt er zo leuk mee spelen...
Hieronder één variant, pin me er niet op vast hoor, want het kan nog tientallen keren veranderen.
Alle blokken zijn tenslotte nog niet af.


Lieve groetjes,

Sandra



P.S. naar aanleiding van de vraag van Esther; ik ben ongeveer een half jaar bezig geweest met de Painted Pixel deken. Maar in die tijd zijn wel meer projectjes van mijn haaknaald gegleden :-))

P.P.S. De symboliek van het geel/rood en licht/donker komt af van de traditionele Amerikaanse quilts. De gedachte achter de andere kleuren heb ik zelf verzonnen :-))




18 opmerkingen:

  1. Dit ziet ook alweer zo goed uit. Pff goed hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook weer echt geweldig mooi ,die gedachte erachter van wie komt die ,vind ik wel iets extea eraan geven ,,nooit eerder op deze manier zoiets gezien ,zag het toen ik over je blogjes keek ,nou je staat in mijn kant lijn hoor volg je op de voet ,haak ze
    Lieve groet marloes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marloes! De symboliek van het licht en donker én het geel/rood komt af van de Amerikaanse quilts. Het andere heb ik verzonnen :-))
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  3. Ook deze is prachtig, wat een werk heb je ermee, heel erg mooi. X Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had al eens eerder de filosofie achter de logcabin gehoord, maar was hem alweer wat vergeten. Mooi is die wel!! Het geeft ook iets extra warms en huiselijks aan je deken. Heerlijk om zoiets te maken en leuk voor ons om te volgen hoe het wordt :-)).
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo deze wordt ook weer heel bijzonder en wat een werk weer.
    Grtz
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgens mij heb jij meer dan 12 uur in een dag! Wat een werk verzet jij toch... en nu nog een deken met een bijzondere betekenis... jij bent niet te stoppen! Ik ben benieuwd hoe je ze uiteindelijk gaat leggen... dat leggen op zich is al een moeilijk werkje...
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, dat wordt prachtig! De symboliek geeft een meerwaarde, maar ook als je deze niet kent wordt het geweldig.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nooit eerder gezien. Maar dit wordt een deken met een "super wauw-effect". Heel mooi hoe je kleuren aan een bepaald aspect koppelt. Vooral die dominante kleuren stralen enig energie uit en knallen er als het ware eruit. De lichte warme kleuren worden hierdoor eigenlijk extra aangescherpt. Dit wordt een heel prachtig betekenisvol deken.

    Wens jou alvast een fijn weekend, lieve groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook al weer zo mooi. Ik dacht dat het gequilt was maar nee ook dit is gehaakt. Ziet er gaaf uit! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als je de deken zo op foto ziet, lijkt het inderdaad net een quilt, zoals Esther ook al schreef !
    Ik vind 'm prachtig. De combinatie van de kleuren en het blokjespatroon geven "diepte" aan de deken. Mijn haakgoesting begint al te jeuken...
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wil je mijn prive blogje volgen? stuur me je email
    of misschien heb ik het al naar jou gestuurd

    Ik wou het gewoon laten weten
    Nog een fijne weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, indrukwekkend! Ook de betekenis er achter is mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat zijn het weer leuke foto`s gr

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag Sandra,

    Wat een prachtige quilt ben jij bezig, zeg. Eerst lijkt het me genaaid (met granny print) maar daarna ontdek ik dat je hem haakt. Niet te geloven. Wat een standvastigheid zeg om dat hele patroon vol te houden. Zou niets voor onrustige, wispelturige ik zijn, ik wil continu wisselen en veranderen. Ben jij ook zo van karakter? (heel geduldig, standvastig, volhardend?)

    Verder is Jelly erg origineel en gefotografeerd in een prachtige entourage (je kan zien aan de manier waarop je hem etaleert, dat je zelf ook verliefd op em bent).

    Hij zal perfect hangen in de veranda. Beter nog: op de porch. Anders moet je die even aan je huis maken: planken vloertje, houten balustrade, lampions, schommelstoel met schapenvel, en dan allemaal Jelly's aan de dwarsbalk met belletjes erin verwerkt (zitten er bij jou geluidjes in?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben heeeeel geduldig en standvastig... NOT!
      Daarom heb ik voortdurend meerdere projectjes omhanden :-)))
      Jelly komt zeker op de veranda te hangen, want die is er! In deze Jelly zitten nog geen geluidjes, maar als ik mijn wispelturigheid kan bedwingen, dan maak ik er nog een paar mét belletjes... Mmmmmm.... voorjaarsbriesje.... zonnetje..... drankje..... :-)

      Verwijderen
  15. Ik blijf het apart vinden en weet vaak niet hoe ik er nou tegenaan moet kijken,ha,ha...dat komt door die lichte en donkere kleuren schakeringen in de granny's,heeeeeel apart

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.