maandag 22 juni 2015

Finnegan's Zoo adventures!

Finnegan danste door het huis toen hij hoorde dat hij vandaag mee mocht naar Burgers' Zoo.
Oeps... Koninklijke Burgers' Zoo is het zelfs!

(Finnegan is sowieso verdacht vrolijk de laatste dagen, geen idee wat er aan de hand is, het is niet alleen de bakewell taart...)

Hij heeft heel wat avonturen beleefd. We hebben dus ook veel foto's voor jullie.

Waarschuwing; sommige beelden kunnen als ScHoKkEnD ervaren worden!!


WELKOM bij Koninklijke Burgers' Zoo Finnegan!


Finnegan daalt de trappen af, zó de jungle in.

Hij is ervan overtuigd dat hij de Boa-plant gevonden heeft!


Wat bloeien er veel exotische bloemen...


Op weg naar 'Burgers' Desert' komen we heel wat 'creepy crawlers' tegen.
Een vogelspin...


Een netpython... 
(die bijzonder geïnteresseerd is in Finnegan...)


Een melkslang...
(het is maar goed dat er glas tussen ons muizenvriendje en de slang zit...)


Hey! Jurassic Park! :-)
(Finnegan wil graag naar de film binnenkort)


Heel veel (ook bloeiende) cactussen.
(geen plek voor een dutje Finnegan!)


Belachelijk, alleen maar lege cola flesjes...


Nu komt Finnegan's ontmoeting met De Rode Lynx.
This is not for the faint-hearted!!


WAARSCHUWING!!!
Nu komen de ScHoKkEnDe beelden.
Want Meneer Lynx zag in Finnegan een smakelijk hapje!!!!
IEKS!!!







Maar zien jullie die onverschrokken houding!
Die stoïcijnse blik!
(De fotograaf was minder stoïcijns)

Chapeau Dappere Finnegan!!


Daarna wilde hij aan iedereen zijn Lynx Avontuur vertellen.
Sommige vogels luisterden vol interesse, koppie scheef, uiterst geconcentreerd...

Andere vogels zag ik denken 
'Vreemde snoeshaan! Eh... snoesmuis! 
Val iemand anders lastig met je visserslatijn... eh.... muizenlatijn!!'


De vissen hadden al helemaal geen oor voor het latijn van Finnegan.



De haaien kregen Finnegan weer stil.


Nee, Finnegan, dit is géén zeemeermin!!


Eenmaal buiten de Bush, Desert en Ocean, hebben we tussen de buien door nog wat dieren bekeken.
De olifanten mochten niet ontbreken.

(Staat die olifant Finnegan nu uit te lachen? Ik dacht dat olifanten schrik hadden voor muizen?)


Dat was me een dagje wel!

Finnegan zal ongetwijfeld véél dromen vannacht.

Lieve groetjes,

Sandra







22 opmerkingen:

  1. Heerlijke foto's van een heerlijk dagje !
    Z'n rugzakje is om op te eten, zoooooo schattig !!!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poe hé, wat een avonturen heeft Finnegan beleefd!! En aan grote gevaren ontsnapt!! Schokkende beelden van de aanvallende lynx!! Dat alles nog zo haarscherp is vastgelegd is een wonder! Gelukkig kon hij later zijn verhaal kwijt en tot rust komen bij het aquarium! Prachtig plaatje van Finnegan in silhouet en de tropische vissen op de achtergrond!!
    Ik hoop dat ondanks de stress van dit avontuur iedereen vannacht goed slaapt :-).
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig ha ha ha, wat een avonturen zeg. Heel mooi gedaan Sandra.
    Kan me voorstellen dat de fotograaf wel even schrok van de lynx,..... en dan die stoere Finnegan, knap van hem hoor. Super leuk en dan bij de duikster, mooie foto.
    liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. :-)))))) Ha wat een leuke allergeweldigstmooie foto's! Grappig ook! Hoe verzin je het!
    En Guinness lag thuis nog een beetje te rusten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor Guinness hadden we vandaag oppas. Twee knuffelaars. Guinness kon het goed hebben :-)))))

      Verwijderen
  5. Nou Finnegan had het verdiend ;)
    En jullie natuurlijk ook haha.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Na een hele moeilijke dag op het werk breng jij een glimlach op mijn gezicht! Dank daarvoor. Wat heb je dat ontzettend leuk gedaan en wat ben ik blij dat Finnegan er nog is en niet is opgegeten door 1 of ander wild beest! Brrrrr daar moet je toch niet aan denken. Trouwens de lathyrussen die je op mijn foto zag komen inderdaad uit mijn tuin maar niet van de nieuwe zaadjes maar van die van vorig jaar! Wat heel bijzonder is want ze zijn 1/jarig. Mmmmm zou dat dan betekenen dat ik een nieuw soort ontwikkeld heb. Dat zou tof zijn, dan kun jij er ook van meegenieten de koemende jaren! Hihi. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk verslag van een heerlijke, maar ook spannende dag. En nu maar hopen dat Finnegan lekker droomt vannacht en geen nachtmerrie krijgt van zijn spannende avontuur met de lynx.
    En fijn voor Guinness dat hij een lieve oppas had. Hoop dat hij zich snel beter voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Sandra hoe doe je het toch !! De blogposts over Finnegan lezen als een geweldig kinderboek - ik blijf zeggen, waag je toch eens aan een écht boek over De Avonturen van Finnegan De Grote !!
    De boaplant, hoe kom je erbij ;-)))
    En die lynx !! Ocharme dat beestje, dat zag een lekker aperitiefhapje in de vitrine staan (sorry Finnegan, maar zo denkt de lynx...), maar kon er niet bij...
    En de lachende olifant ! Geweldig !!
    En, wat wordt het volgende uitstapje voor Finnegan ? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanxxx! Enneh... De plannen zijn er! ;-)
      We willen nog naar Münster deze week en hebben nog een mooie wandeling in het hoofd zitten. Eens kijken of ons muizenvriendje zin heeft om mee te gaan. De Duitse taal is hij inmiddels machtig en het is het Kuchenland bij uitstek, dus ik denk dat ik het antwoord wel weet ;-) xxx

      Verwijderen
  9. hilarisch,lijkt wel een film super leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, stoere Finnegan! Die is helemaal in z'n element in de dierentuin geloof ik (en jij vast ook Sandra!). Hartstikke leuk! Maar oh die lynx... had toch bijna een muizehapje opgepeuzeld. Gelukkig dat er glas tussen zit he? :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een avontuur heeft Finnegan beleefd zeg!!! Waaaauw! En de foto's zijn prachtig, Sandra. Echt zo ontzettend leuk!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je dat mooi gebracht, Sandra. Heel origineel !
    Finnegan ziet er heel schattig uit met zijn rugzakje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Helemaal eens met Ingrid, breng een kinderboek uit met de avonturen van Finnegan.
    Ik ben er zeker van dat het een prachtig boek wordt en sterker nog er zullen veel kinderen van genieten als ze het lezen of als het voor gelezen wordt.

    DOEN SANDRA,....

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig verhaal en wat is Finnegan een onverschrokken muis zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier word ik nou zoo vrolijk van zie !! Je verhaaltjes over Finnigan zijn om te smullen en de foto's zijn echt geweldig ! You make my day !
    En ik sta als eerste in de rij als je boek uitkomt, zeker weten !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gave foto's! Die onverschrokken Finnegan!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha,ha,ha....deze had ik wel al destijds in mijn pauze op mijn werk gelezen op mijn smartphone,maar reageren op blogs daarop vind ik echt n crime....ik had zeer genoten van dit avontuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben toch wel blij dat er op de meeste foto's glas tussen Finnegan en de wildebeesten zat. Anders was het misschien wel snel gedaan met deze vermakelijke maar spannende verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.