vrijdag 12 juni 2015

Rainbow clouds

Gisterenochtend zat ik op weg naar mijn werk stuiterend op de fiets; ik zag een regenboogwolkje!

Nou is het niet zo handig om in de spits je fiets in de remijzers te gooien, 
dus ik heb ervoor gezorgd dat ik eerst netjes buiten het verkeer tot stilstand kwam, 
smartphone gepakt en... deze foto gemaakt:


Zo mooi! In het echt natuurlijk véél mooier, maar ik ben al blij 
dat ik dit heb weten te vangen. Zó vaak komt dit namelijk niet voor: 
het juiste wolkje moet net onder de juiste hoek het zonlicht vangen.

Wat nu precies de juiste naam is, dat weet ik niet.
Fire Rainbows (gave naam!), iridescent clouds, iriserende wolk, bijzon...

Voor mij was het gewoon een klein wonder!
*dankbaar*

Lieve groetjes,

Sandra




11 opmerkingen:

  1. Deze wolk is echt een schoonheid. Een geluksmomentje dat je terecht even stil liet staan. Mooi vastgelegd terwijl de rest van het verkeer gewoon doorging en het wolkje geen aandacht gaf.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi genomen en ook geluksmoment ,zulke dingen zijn zo bijzonder

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto! Genieten zijn dat soort momenten. Ik vergeet altijd te stoppen.....maar geniet dan wel.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat mooi zeg! Ik wist niet eens van het bestaan van zo'n wolkje, hihi. Leuk dat je ons kunt laten meegenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wow die kende ik nog niet. Mooi hoor, oh nu nog maar vaker naar de hemel kijken ;). Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Zo moeilijk om op de foto te krijgen he!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi Sandra, lekker genieten hoor, en goed dat je gestopt bent.
    Zo zie je maar, pak je moment van iedere dag :-) goed gedaan, even stoppen.

    Liefs
    Ellie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog niet eerder van gehoord. Je linkjes bekeken, wauw wat een bijzonder verschijnsel. ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.