zondag 6 maart 2016

Tadaa! Log Cabin Blanket is finished!

Liefst had ik een heleboel foto's gemaakt met mijn Log Cabin deken 
in de natuur, maar het weer liet het niet echt toe, dus jullie moeten het helaas 
doen met 'maar' drie foto's én een boel details.

Patroon; eigen variatie op de 'Good & Evil Granny' van Daniëlle Day-Hines.
Rand gehaakt volgens de tutorial van Bunny Mummy.

Garen; Stylecraft Special DK.
Naald 4,5
In totaal 70 blokken.
De deken is 7 blokken breed en 10 lang.
1 Blok meet 18 x 18 cm.
De rand is 6 cm. breed.

Totale afmetingen: 192 x 138 cm.


Ik heb de blokken aan elkaar gehaakt met vasten.
Op de foto hierboven zie je de achterkant op de voorkant liggen.

Door je blokken met vasten aan elkaar te haken,
krijg je een opstaand randje. Ik gebruikte alle kleuren die in de deken
zitten en wisselde deze af. 

Aangezien ik de blokken nagenoeg onmogelijk onzichtbaar aan 
elkaar kon zetten, heb ik er maar een feestje van gemaakt.
Hieronder zie je het nog wat beter.


Ook in de rand heb ik de lichte en donkere kleuren terug 
laten komen. Dus ook in de rand zit een zon- en schaduweffect.

Lang geleden heb ik verteld hoe ik tot deze kleuren gekomen ben;
Oker staat voor het haardvuur dat in de blokhut brandt.
Bruin (en crème) staat voor de blokhut zelf (schaduw- en zonzijde),
groen staat voor het gras en de bomen,
rood/roze voor de bloemen en
het blauw staat  symbolisch voor de lucht.

Ik heb de kleuren per blok in dezelfde volgorde gebruikt, 
maar ik startte elke keer met een andere kleur.
Dit deed ik om ervoor te zorgen dat ik van elke kleur ongeveer
hetzelfde nodig had.

Helaas duurde het even voordat ik hem af had
(er 'fietste' regelmatig iets anders tussendoor :-))
ik weet daarom niet meer hoeveel bollen wol er precies 
in zitten. Mocht iemand het persé willen weten; laten het me weten, 
dan leg ik hem even op de weegschaal :-))

En dan nu... Mijn knappe Log Cabin deken in zijn geheel.
Tadaa!!


Ben best wel een beetje (heel erg) trots :-)))

Fijne avond!

Lieve groetjes,

Sandra







36 opmerkingen:

  1. how great!
    impressed greetings from Paris!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, daar mag je zeker trots op zijn. Hij is echt prachtig.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, hoor, vooral de manier waarop je hem in elkaar heb gezet met die veelkleurige randjes.

    Ik vind de kleurencombinatie ook erg geslaagd: dat beige, roos, groen matcht heel goed (ik sla het op in mijn achterhoofd voor later)

    Fijne zondagavond

    Tot later

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Natuurlijk mag je daar een vette portie trots op wezen!
    Sterk hoe je de kleuren hebt gekozen en verwerkt...
    't Geheel heeft een grandioos gaaf effect, Sandra. Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wauw wat een indrukwekkende deken! Mooi je natuur blokhut thema en hoe treffend het licht en schaduw effect. Mooi! en yeahh finished :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is GEWELDIG !!!! Wat een schitterende deken heb je gemaakt!!! Allemachtig prachtig!! En die gehoekte spiraal in de kleurverdeling; wow!!! Wat is dat mooi!! Daar mag je met recht apetrots op zijn :-D!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig Sandra, hier mag je met recht trots op zijn. Super mooi geworden.
    Verrassend patroon ik had een ander in gedachten, maar deze is heel mooi.
    Liefs Ellie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kunt super trots zijn op je zelf, je deken is echt fantastisch geworden :-)
    Ik ben echt blij voor je dat hij zo mooi is geworden het lijkt me toch ontzettend veel werk. Wel leuk om te doen natuurlijk. Nu komt het genieten want de deken is vast en zeker lekker warm. Groetjes en veel liefs, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, hij is echt schitterend geworden. Wat een mooie deken! Leuk, dat je de 'naden' ook in verschillende kleuren hebt gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig en nog eens prachtig. Die spiraal erin maakt hem nog mooier. Petje af hoor en ga nu maar lekker zitten glimmen van trots!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een kunstwerk en die kleuren heel goed gekozen!
    Kan wel even geduurd hebben, maar dan heb je ook echt wat.
    Prachtig,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Soooheeej! Wat een kunstwerk!
    Knap hoor!
    Daar mag je met recht trots op zijn! ;-)
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zoals je weet hang ik vanavond op de bank maar nu sta ik op en maak een diepe buiging! (Eh eerlijk is eerlijk niet echt, ik zit te lekker! ;-)) Jeetje wat knap. Wat een prachtig kunstwerk. Wat heb je dat mooi gedaan. Het zal nog een heel gepuzzel geweest zijn. Echt een pronkstuk daar mag je trots op zijn! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. WAUW wat een beauty!! Zeker iets om beretrots op te zijn. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, wat een gaaf effect geven die licht/donkere kleuren, mijn hersenen werden echt even gefopt. Knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, hij is heel erg gaaf geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Echt een speciaal effect zo! Leuk gedaan met die spiraal er in!
    Hard gewerkt hoor, petje af.
    Nog een fijne week,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  18. whooohooooo jij mag echt BERE trots zijn wat een juweel!
    Kunst met een grote K
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Waaaaaauuuuuuuw zo moooooooooiiiii
    En werkelijk heel knap ook de manier van inelkaar zetten is denkwerk
    PRACHTIG VIND IK HEM

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ooohhh geweldig!!! Nou..je mag met recht apetrots zijn zeg...een genot om naar te kijken! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow, Sandra, wat een prachtstuk en wat een werk. Mooie kleuren en patroon. Je mag super trots zijn op dit "uniek" stuk.
    Fijne week,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super super mooi!!! Goed dat jij zo'n doorzetter bent en dit meesterstuk hebt afgemaakt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ohhh WAUWWWW ECHT HEEL MOOI EN APART geworden die log cabin deken van je!Daar mag je met recht trots op zijn ja!Ha,ha...dat heeft weer als voordeel dat je niet hoeft te wachten als je even geen blogberichten gelezen hebt!Dan zie je veel eerder het eindresultaat! ;-).Al lees ik wel veel blogs tussendoor nog steeds in pauzes op mijn werk en ooit zo nu en dan maar dan op mijn telefoon en daar vind ik reageren n crime voor op blogs met die codes die je dan ooit weer in moet vullen voor t plaatsen van je reactie e.d.Leuk dat je ook voortaan op instagram te vinden bent!

    Lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hij is prachtig Sandra!! Wat zul je daar heerlijk onder liggen/zitten/hangen :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Sandra, net als al mijn voorgangsters wauw en nog eens wauw ,daar mag je inderdaad trots op zijn, heel mooi al die kleuren,

    groetjes j.s

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh wauw wat mooi. Heel bijzonder ook zo met die licht baan er in. Ik ben zeer onder de indruk van al dit mooi's.


    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  27. De symboliek van de kleuren samen met het licht-donker effect geeft een extra dimensie aan je deken. Je hebt de blokken heel knap aan elkaar gehaakt! Mooi eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. In één woord: schit-te-rend!
    groetjes,
    Ymme

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een huzarenwerk!De log cabin is erg mooi geworden. Inspirerend ook door de spiraalvorm. En voor jou allicht heel waardevol door de keuze van de kleuren.
    Ben fan van de achterkant met de verschillend gekleurde naden.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Super mooi deken !!! Mag je gerust fier op zijn !!! Liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wow, hij is echt prachtig geworden!!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh wow knap hoor! Voor mij als leek lijkt het heel ingewikkeld (en dat zal het ook best zo zijn ;)), maar jij heb je er toch maar mooi aangewaagd met een prachtig resultaat. Daar mag je met recht trots op zijn. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Goh... ook deze gemist! Geweldig mooi gedaan! Weer eentje om pauwetrots op te wezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ben nog even aan het speuren op je blog wat is dit ook een mooie deken zeg prachtig !!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.