dinsdag 28 maart 2017

Finnegan & MacFlannegan | Het Geheimzinnige Pakket

'Ding-dong!' 
Wie zou dat zijn?


Een pakketje? Op dit tijdstip?
Zonder pakketbezorger?
Eens even kijken...


Hmmm... dit is muizenpost!

'HeeeeePIEP! Dat is ONS pakketje!'
klinkt het verontwaardigd in de verte.
En het duurt niet lang of ik ben het pakketje kwijt
en de muizenmannen gaan ermee vandoor.


Allemaal 'TOPiep-SECRET'
zelfs Guinness mag niet meehelpen.


Bij het muizenhuis aangekomen is het een consternatie
van jewelste; het pakket moet open en snel!


Het is goed verpakt, dat is een ding dat zeker is.
En wat staat daar toch op het etiket?
Finny, ga eens aan de kant, dan kan ik het beter 
bekijken!

Maar Finny concentreert zich op het roepen
van instructies;
'Links van de kaas, rechts van de wortelcake!'

Wortelcake??? Die heb ik gisteren gebakken!
Die muizenboeven schamen zich nergens voor;
dáár is dus het 'kontje' van de cake gebleven...


Maar ik krijg niet de kans om me op te winden over
een stuk wortelcake dat onvrijwillig is verhuisd naar
het muizenhuis, want Mac heeft 'het' gevonden...

Een mes.


Een mes?

Een MES?!?!


Trots wordt ermee naar Finny gezwaaid.
'Hier kunnen we de doos mee open snijden!
Hij is suppiepscherp, zelfs dat stuk oude kaas
viel uit elkaar als brokkelkaas toen ik 
ermee hakte!'

Suppiepscherp? Hakken?
Met een mes??
Ik heb genoeg gehoord.


Niks daarvan, muizenmanneke!
Kom jij maar eens even mee!

Als ik me omdraai, schiet er een licht-grijs-groene flits
langs mijn voeten. Wel potjandikkie!


Fast Finny in de bocht!


'Met deze krijgen we het pakket nóg sneller open!'

Ik heb letterlijk en figuurlijk mijn handen vol vandaag!


Met deze mousehanger eh... cliffhanger besluit ik mijn blogpost 
voor vandaag. Wil je weten wat er in het Geheimzinnige Pakket zit?
Volgende week het vervolg!

Lieve groetjes,

Sandra





Nog meer poppenverhalen lezen?
Kijk dan ook eens bij;  




17 opmerkingen:

  1. Haha, een cliffhanger van jewelste, ik ben serieus curieus nu...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, helemaal geweldig! Mijn dag is weer gekleurd XD
    Reken maar dat ik volgende week dinsdag op je blogdeurmat lig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Muzienhanger zul je bedoelen. hahahaha.. Nou ik ben best wel nieuwsgierig...


    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan niet wachten!!!!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja joh, volgende week!? Dat meen je niet. Kunnen we ergens contact leggen met die muizenmannen? Die piepen zou hun muizenbekje voorbij. Offe Guinness? Kom op Guinness vertel jij het ons? Please? XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve help..., jij weet de spanning wel op te voeren!
    En nu moet ik nog een week wachten ...
    Ik houd m'n hart vast met die gevaarlijke stunten van de mannetjes; als dat maar niet een keertje fout afloopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Clifhangers grr... ze maken het spannend maar ik kan niet tegen moeten wachten, haha. Het is me wel een stel. Wordt vervolgd dus... tot volgende week. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. :-)))) Wat een geluk dat jij in de buurt was om alle malheuren te verhinderen. Maar nu ben ik wel superpiepcurieus naar de inhoud van de doos...???

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een muizenissen daar bij jullie, je hebt je handen wel letterlijk en figuurlijk vol ermee!! Hou ze maar flink in toom want dat gezwaai met messen is levensgevaarlijk, maar nu blijven we wel op onze honger zitten wat het pakket betreft, hopelijk gaat de week snel voorbij want ik ben nu wel nieuwsgierig.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja hallo worteltjestaart. Dan vraag je er ook om... Haha handig die tuinbroekjes. Kun je ze mooi in hun lurven grijpen. Klopt het dat de sticker op de doos de inhoud verraadt? Maakt me niet minder nieuwsgierig want wat zal het zijn?! Tot volgende week dus

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij weet de aandacht wel vast te houden zeg!! :) Jammer dat we een week moeten wachten op het vervolg. Maar wel goed dat je die muizenvriendjes in hun lurven hebt gegrepen, bij die enge messen vandaan! Ik denk dat jij ze wel een handje helpen wil bij het openen van het pakketje? Misschien in ruil voor het stukje gejatte wortelcake? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben wel benieuwd naar de inhoud van het pakketje.
    Weer een leuk muizenverhaal.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha ha ha ha ha ha ha,......wat een leuk verhaal Sandra, waar haal je het vandaan. Echt lachen, wat zijn het toch boefjes zeg, ik geloof dat je je handen vol hebt met deze twee draakjes. Je maakt het wel spannend, ook ik ben heel benieuwd naar het vervolg.
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Potverdorie, en ik maar scrollen om te zien wat er in het pakket zat! ;-) Ik kijk uit naar het vervolg :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke foto's, daar heb jij toch echt wel kijk op :)
    Beetje gevaarlijk, die messen en zo'n kleine muisjes ;)
    Spannend, wat zit er in het pak, we wachten gewoon nog even af, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.