dinsdag 11 april 2017

Finnegan & MacFlannegan | De Opening van het Geheimzinnige Pakket

Hier komt eindelijk het beloofde vervolg op 
het verhaal van Finny en Mac van 
twee weken geleden.

Veel foto's, minder tekst. Bijna een muizen beeldverhaal 😃

Het Geheimzinnige Pakket.


Finny & Mac staan al klaar, hun snorharen en pootjes
gevaarlijk dicht bij mijn scherpe mes...


'Jaaaapieiep! Een opening Finny, help me!'


Finnegan snelt MacFlannegan te hulp.


Het kiertje wordt groter...


En groter...


'Hellupiep!'


Tja... Wat zeggen ook al weer? 
De zwaartekracht wint altijd?
Dat geldt dus ook voor nieuwsgierige muisjes!

Maar ze staan snel op. Werk aan de winkel!


Sjorren zonder morren!


Zie ik daar nu muizenzweet?


Huh?? Wat is dat nu?


Je méént het... Is dit echt wat ik denk dat het is?


Kijk Finny eens zitten!


'Jaaaa PIEP! Ik heb mijn eigen fautlui!' piept Finny trots
en Mac kijkt me vanachter de stoel eh... faut...LUI
wijs aan.


'Kom op! Die van mij moet er ook uit!'


Finny zucht zo hard dat zijn snorharen ervan
wapperen en gaat vól in het verzet.


'Kom op luie neef!'


Na wat vinnig gepiep onder z'n snorharen geeft Finny toe.


Met vereende muizenkracht wordt er verpakkingsmateriaal afgevoerd.



En ja hoor! Ook fautlui nummer 2 verschijnt.


Mac laat zich met een piep van genoegen zakken in de luie stoel.

'Doe mij maar een glaasje whisky!' gniffelt Mac.


Jaja! En dadelijk zeker ook nog een stinksigaar??


Lui en luier....

Wie heeft er zin in een kaasplankje?


'JOEPIEP!!!'
roepen de muizenmannen enthousiast in koor.

Wat een wonderlijke muizenmannen.
Is dit het begin van.... eh... tja... 
dit kan het begin van van alles zijn.
Maar even niet teveel over nadenken 😁

Lieve groetjes,

Sandra




Nog meer poppenverhalen lezen?
Kijk dan ook eens bij;  




15 opmerkingen:

  1. Het begin van het einde? hihi! Superleuke muizenfautuils!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik geloof dat ik het snap het begin van een muizen huis inclusief meubels :))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geweldig wat een verhaal weer, en hele mooie foto's.
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig verhaal, geweldige foto's! Als ze zo blijven zitten, zal het nog wel meevallen met de activiteiten, maar ja, ze kunnen zo weer nieuwe plannen krijgen.... We horen er vast nog meer van :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoooo hé, sjiek de friemel. 2 echte rookfautluis. Volgens de verpakking zou er wel een sigaartje bij passen ;) Maar niet aan beginnen hoor jongens. Het is ongezond, vies en het stinkt. En luierend in een stoel nog gevaarlijk ook. Lekker luieren en af en toe even duur kijken is genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat hebben ze mooi voor elkaar! Zeker met een kaasplankje erbij; ik denk dat ze geen piep meer geven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe tof is dat, 2 muizenzeteltjes. Toch benieuwd naar het begin van ......

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk voor de muizenmannen! Ik vrees alleen dat dit het begin is van...de overname van jou huis! Voor je het weet bestellen ze bij de Muiskamp, bedden en tafels en een tv en.....XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. nou dat kon nog wel eens een hele huishouding worden binnenkort, want ja er moet natuurlijk eentafeltje komen en misschien wel iets om de voeten op te laten rusten, en,en,en,en.......... dan wordt het toch tijd voor een aanleunwoning Sandra... ;-)

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ahhh wat een toffe stoelen voor de muizenvriendjes! Maar dat vraagt natuurlijk om een muizenhuis met nog veel meer leuke meubeltjes, hihi. Ik ben benieuwd waar het heen gaat... ;)

    Mooie bloemen had je trouwens op de kiek gezet in je tuin. Fijn hè, voorjaar! En je Ed's project wordt ook heerlijk kleurrijk.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat een heerlijke zetels, whoopwhoop

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw zeg ... wat een prachtige relaxzeteltjes hebben ze beiden gekregen!Ben benieuwd hoe ze alles gaan inrichten in hun huisje. Zal voor het volgende verhaal wezen, denk ik ... whhhooohhoooo - doodledidoo ... ben echt benieuwd !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is het en heerlijk stel muizen. Zo hulpvaardig. Maar ja, wie wil niet een pakket met luie stoelen uitpakken. De muizen zijn daar de komende tijd vast niet uit te krijgen.
    Je hebt een gaaf verslag gemaakt van de opening van het verrassingspakket.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Via keetje van Lien kwam ik op jouw blog terecht. Wat ontzettend leuk om weer een toffe blog ontdekt te hebben, ik ga gauw eens veel pagina's terug kijken. Heel leuk jouw muizen! En die namen! :)
    Neem ook eens een kijkje op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.