dinsdag 16 mei 2017

Koren op de molen van Finnegan & MacFlannegan

Toen we in laatst in Limburg waren,
verbaasde het ons dat Mac (ondanks zijn 'schoenenprobleem'),
toch met ons meeging voor een mistige maandagochtendwandeling
door het Geuldal.

Er was iets dat sterk genoeg was om hem zijn natte-voeten-vrees te laten overwinnen. 
Maar wat dat 'iets' was??

***

'Hier piep ik niet doorheen, maar misschien als
we daar links gaan?'


'We kunnen ook proberen of die oranje druktemaker
ons op zijn rug laat zitten?' oppert Finny.


Ik doe het bijna in mijn broek van het lachen.
Jongens, die 'oranje druktemaker' heeft een hekel aan water!
Als hij jullie al op zijn rug laat zitten, dan bokt hij
jullie er als een rodeopaard net vóór het water vanaf!


Hmmm... dat stemt de neefjes tot nadenken.
Dan maar een eindje verder lopen.


Finny loopt voorop en Mac sjokt er 
binnensmonds piepend achteraan.


En dan....


moeten ze toch écht het water over.
Finny neemt een aanloopje en springt als een 
eh... springmuis het water over.

Goed gedaan Finny!


'Kom op Mac! Ze noemden je vroeger niet
voor niets 'Schotse Kangoeroe'!'

In gedachten zie ik al een kangoeroe lopen met
een schots rokje. Ik kan mijn lach maar nét bedwingen.


'Neem een aanloop!'
roept Finny wijs.


En dan ineens... springt Mac zonder aarzeling
en zonder aanloop het water over. Zijn muizenkuiten lijken
wel springveren te hebben!


Ik vraag me af...
of die schoenennood echt zo hoog is.


Ik weet niet of muisjes er toe in staat zijn,
maar soms lijken de mannen haast een toneelstukje
op te voeren. Is dit de muizenvariant van 
emotionele chantage?


Om ons een (of twee) paar muizenwandelschoenen
af te troggelen?


'Piephoeraaa, we zijn er!'


Oooohh... wilden jullie graag naar de watermolen?


'Ja, want molens malen graan tot meel. En van meel 
maak je koekjes. En vlaai!!' 

Twee paar verwachtingsvolle muizenkraaloogjes kijken me aan.

Totdat...


De molen is gesloten....
Geen graan.
Geen meel.
Geen koekjes.
En het allerergste;
géén Limburgse vlaai!

Owww... vooruit dan maar weer.
Op naar het terras van de herberg iets verderop.

Smul ze Muizenmannen!


Lieve groetjes,

Sandra




Nog meer poppenverhalen lezen?
Kijk dan ook eens bij;  




16 opmerkingen:

  1. Boefjes zijn het heerlijke boefjes
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waty een heerlijk stel en ze hebben het toch maar weer gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, daar heb ik ook zo vaak gelopen! ♡♥♡♥♡
    Wat heb je weer een prachtig verhaal gemaakt! Het is ook wel een lekker stel hoor, die muizenmannen van je :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om te lezen en te zien, geweldig verhaal en prachtige foto's!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jouw kleine muizenmannen weten goed alle fijne dingen in het leven te vinden. Goed dat jij hen met jouw fototoestel volgt. Dan kom je nog eens ergens en geniet je met hen mee van lekkere dingen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat beleven die twee muisjes toch veel en ze helpen elkaar ook nog goed.
    Weer een hele belevenis voor die twee.
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die springer toch! Tja voor vlaai moet je iets over hebben. Dat snap ik dan wel weer! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zag het ale helemaal voor me een muis in het beekje... helemaal doorweekt. Maar gelukkig liep het goed af en de teleurstelling van geen meel en geen koekjes is ook goed afgelopen.. Wat zullen ze lekker gegeten hebben van die overheerlijke vlaai.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een tegenvaller zeg. Maar nu heb ik ook trek gekregen in muizenvlaai euh Limburgse vlaai. Mooie omgeving trouwens. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die Limburgse vlaai fietste er natuurlijk wel in, na zo'n flinke wandeling :)
    Elke keer weer genieten van de verhalen van de muizen neefjes.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat weer een prachtig avontuur en de foto's zijn schitterend!!!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zijn ze toch schattig met die rugzakjes. En mmmm die lekkere Limburgse vlaai. Volgende week zijn wij ook een lang weekend in het Geuldal! Het water komt me nu al in de mond!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, 't is net een film ... En het is genieten van elke aflevering.
    Wat een geweldig stel muizen en ze houden jullie ook wel bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach wat gesloten? Gelukkig nog vlaai in de buurt te krijgen. Hoewel vlaai... Is dat wel goed voor muizen? Horen die niet het onbewerkte graan te eten? Snoepers!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zoals altijd is het weer genieten van een nieuw muizenavontuur! Ik denk eerlijk gezegd ook dat de schoenennood niet zo hoog is... Als er nog zo mee gewandeld en - niet te vergeten- gesprongen kan worden! Wel sneu dat de molen dicht zat, maar ja dat was met de herberg om de hoek ook geen probleem meer, haha. Kregen de muizen toch nog waar ze zo naar verlangden (en dat was voor jou en je man ook vast geen straf ;)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een geweldige uitstap hebben jullie gemaakt, keileuk! En emotionele chantage kennen muizen vast ook wel, dus of die schoenennood zo hoog is, daar heb ook ik mijn twijfels over. Stom dat de molen dicht was, maar nu hebben ze toch maar bewezen dat ze nog flink kunnen stappen en zelfs over water kunnen springen!!!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.